Regisztráció|Bejelentkezés|Elfelejtett jelszó

Egy sikeres próbanap története

szerző: |2013. szeptember 25. 9:38:04, Karintia (Ausztria)|módosítva: 2013. szeptember 25. 9:45:23

egy sikeres próbanap története Aki osztrák munkavállalásra adja a fejét, annak tisztában kell lennie azzal, hogy mielőtt alkalmazzák kér(het)nek tőle egy próbanapot, ahol meggyőzheti a munkaadót az alkalmasságáról. Illetve ő is tapasztalatot szerez az adott hellyel kapcsolatban, megismeri a leendő kollégákat, főnökséget és eldöntheti, hogy ő maga szeretne-e az adott helyen dolgozni.

Magyarországon még nem találkoztam a próbanap fogalmával, inkább a két hetes vagy egy hónapos próbaidőt szorgalmazzák a hazai munkaadók.

Amikor az a szerencse ért, hogy egyik nap megcsörrent a telefonom és az egyik osztrák szálloda vezetője hívott egy próbanapra, madarat lehetett fogatni velem.. aztán pedig lázasan elkezdtem kutakodni a neten sorstársak megélt tapasztalatai után, de nem sok mindent találtam. Gondoltam, hogy bővítem Blogi blogját a saját próbanapos élményeimmel :-) Nézzétek el, ha „bő lére” eresztem a mondanivalómat, de úgy érzem, hogy ezek mind fontos információk lehetnek azoknak, akik ebben a témában próbálnak kutakodni.

Már rutinos munkakeresőként (itthon is többféle munkahelyem volt), több dolgot vettem figyelembe:
- alap volt, hogy a telefonos megkeresésnél én alkalmazkodtam a hotel vezetője által megadott időponthoz, mert ugye, ha eltolom pár héttel, akkor esetleg valaki megelőz és lecsúszom a munkáról. Tehát minden egyes kérdésre igyekeztem jól megfelelni: „kein problem, alles oke, danke sehr... „ Mivel nyelvtudásom még mindig nem perfekt, ezért az utolsó mondatban még egyszer letisztáztam a dátumot, az időt és a helyszínt, megköszöntem a bizalmát felém és a lehetőséget a munkára. Kevés nyelvtudással is lehetünk udvariasak és kedvesek, ilyen esetben lehet egy listát írni az ilyenkor szokásos formulákkal és sűrűn gyakorolni! Mivel én ide személyesen jelentkeztem és már akkor tudtam beszélni a hotelvezetővel, így tisztában volt a nyelvtudásom szintjével, nem kellett magyarázkodnom ez ügyben.
- munkaruha: mit is vigyünk erre az egy napra? Személy szerint jónak láttam, hogy egy elegáns fehér blúzban és egy szolid farmerban jelenjek meg, ohne smink, semmi elnagyolt fülbevaló, ékszer, de azért ápolt külsővel. Vittem magammal a takarításhoz másik felsőt (fehér póló, de nem az az óriási, hanem kicsit divatosabb szabású, hosszított derekú a sok hajlongás miatt, viszonylag csinos darab) és egy fehér, kényelmes balerina cipőt – nem edzőcipőt – ami azért visszafogott, de mégis kényelmes az egész napi várható ácsorgáshoz.
- nem számítottam rá, hogy kapok majd reggelit és ebédet is, ezért biztos ami tuti, készítettem egy lunch-paket-et is, innivalóval, gyümölccsel, szendviccsel és csokival.
- mivel Magyarországról mentem Karintiába, az út elég hosszú volt (kb. 6,5 óra), így egy nappal a próbanap előtt már ott kellett lennem. Szerencsémre a hoteltől öt percre él egy kedves ismerősöm, akinél megszállhattam és kipihenten jelenhettem meg másnap reggel 8-kor a hotelben. (Egyébként ezt a munkát annak köszönhetem, hogy megismertem ezt a kedves hölgyet még nyáron, mert sosem jutottam volna el ebbe a kisvárosba pihenni és nem jut eszembe személyesen bevinnem a jelentkezésemet csak úgy ebbe a bizonyos hotelba :-)

A hotelban egy kedves recepciós leányzó fogadott és szinte egyből megjelent a Hausdame, akivel eltöltöttem ezt a napot; csak a fürdőt és a WC-t takarítottam, míg ő az ágyakat tette rendbe. Gyorsan elintéztük a papírmunkát, mert erre az egy napra is bejelentettek, az alábbiakat kérték:
- személyi igazolvány (esetleg útlevél),
- lakcímkártya,
- E-Card (aki dolgozott már Ausztriában annak van ilyen biztosítási kártyája),
- Meldezettel (az én esetemben az ismerősöm Gasthofjában kitöltött vendég bejelentő elég volt)
- szükség volt még a férjem E-Cardjára,
- és a közös osztrák bankkártyánkra (mivel oda utalták az aznapi keresetemet).

A nyelvvel szerencsémre nem volt gond, nyáron már dolgoztam egy osztrák hotelban, sikerült megértenem mindent. A munka sem különbözött sokban az előző helytől, csupán a dolgok (jobb) minőségében. A Hausdame is nagyon segítőkész volt, kedves és közvetlen. Ebben a hotelben nincs más magyar személyzet, de az alkalmazottak, akiket megismertem ezen a napon, mind előítélet nélkül és maximálisan pozitívan álltak hozzám. A takarítást kétszer szakítottuk meg: 9 órakor egy közös reggelivel a főnökkel és a többi dolgozóval és 13 órakor egy szintén közös ebéd erejéig (leves, főétel, desszert). Csodálkoztak is, hogy hoztam magammal a kis kajapakkomat, mert nekik evidens volt, hogy erre az egy napra is ugyanúgy jár nekem a teljes ellátás. 14 órakor végeztem aznapra, de már 11 órakor beszélt velem a szállodavezető, hogy minden rendben és szívesen alkalmaznak a téli szezonra. Mielőtt eljöttem még tisztáztuk a feltételeket: bért, munkaidőt, milyen egyéb pluszt tudnak adni (étkezés, szállás, munkaruha). Még egyszer kezet ráztunk, megbeszéltük, hogy még keresnek a pontos kezdés miatt.

Összegezve: csak pozitív tapasztalatom volt ezen a napon, áldom az eget, hogy ide vezetett és nagyon várom már, hogy megkezdhessem decemberben a munkát ebben a szállodában. Már előre kész vagyok a havas hegyek látványától, gyakorlom/tanulom továbbra is a németet, hogy nehogy még egyszer összetévesszem a Ziege-t a Zwerge-vel... :-) Mivel ennek a szállodának van egy kisebb gazdasága is, ahol állatokat tartottak és vittem a kecskéknek almát … megkérdeztem, hogy lehet-e adni a kecskéknek... ill. hát eltévesztettem és Zwerge-t mondtam.. nem értették, hogy milyen törpének hoztam én almát... aztán rájöttek és jót nevettek. Tanulság: ne féljünk megszólalni németül, mert lehet, hogy hibázunk, de elnézik nekünk és kijavítanak ha kell :)

Facebook-funkciók Blogi.hu Apps alkalmazással

« előző
Csak ésszel! 2

következő »
Az én történetem, 2. rész

ausztriai munka Karintia munkakeresés munkatapasztalat nyelvtudás hotel gyakorlat próbamunka

Ugrás az oldal tetejére

ausztriai munka(45) munkakeresés(26) Ausztria(23) nyelvtudás(23) munkatapasztalat(22) étterem(18) hotel(16) Karintia(15) kirándulás(15) vendég(14) Tirol(14) Gerlos(13) segítség(12) Facebook(12) konyha(12) Milchbar(11) fizetés(10) nyár(10) Zillertal(9) Ossiacher See(9) szezonkezdet(8) tópart(7) tél(7) vállalkozás(7) változás(6) gyakorlat(6) buli(6) személyzeti szállás(6) szakképesítés(6) Mayrhofen(6) személyiségfejlesztés(5) önmegvalósítás(5) kollégák(5) nyelvtanulás(5) köszönet(5) élőzene(4) zenekar(4) állásinterjú(4) időjárás(4) Bécs(4) étlap(4) Magyarország(4) Olaszország(4) strand(3) pozitív gondolkodás(3) vakáció(3) felkészítés(3) interjú(3) Achensee(3) park(3) német(3) magyar néptánc(3) Dél-Tirol(3) szezonvég(3) család(3) tánc(3)

Adatkezelési tájékoztató|Impresszum, kapcsolat|Gyakran ismételt kérdések

Honlapunkat a következő böngészőkhöz optimalizáltuk:
Apple Safari 5.1.7+ Google Chrome 26.0.1410.64+ Internet Explorer 8.0+ Mozilla Firefox 20.0+ Opera 12.15+

Copyright © 2013-2018 blogi.hu v1.62 - Minden jog fenntartva!